راه های برخورداری از هدایت باطنی امام:
هدایت باطنی:هدایت انسانها نه از طریق آموزش معمولی
وعمومی،بلکه از طریق امداد های غیبی والهامات روحی
ومعنوی وتصرف در قلوب ومانند آن.)
(1معرفت:هرکه بمیرد وامام زمانش را نشناسد،به مرگ
جاهلیت مرده است.امام حسن عسگری(ع)
در واقع میگوییم کسی که امام زمانش را نشناسدبه مرگ
جاهلیت مرده است،به منظور شناخت وجودی ،حضوری
وذوقی است که تنها با کتاب خواندن وحدیث حفظ کردن
حاصل نمیشود؛بلکه برای بدست آوردن آن علاوه بر علوم
حصولی،باید به تهذیب،تزکیه،مجاهده وتلاش پرداخت.
محبت:محبت به اهل بیت تبعیت کامل وبی چون
وچرارامیطلبد؛به طوریکه همه صفات ومراتب محبوب در
محب جلوه میکند؛زیرا محب در محبوب خویش فانی شده.
تبعیت:امام انسان نمونه ای است که گفتار وکردارش الگوی
همگان است حال اگر پیروانش صرفا خود را مإموم اوبدانند
اما از او تبعیت کامل نگنند،از اثرات وجودیش بهره مند
نخواهند شد.یعنی مدعیانی که در مقام ادعا و گفتار مقتدی
امامندودر مقام عمل مقتدی وتابع نفسشان! اشک ها
میریزند،احساس ها خرج میکنند؛امادر مقام عمل خواست
خود یا غیر را ترجیح میدهند.لذا این اعتقادات وارادت آنها
در قیامت ارزیابی نمیشود.
کتاب غیبت و هدایت بشر برگرفته از کتاب های استاد فاطمه میرزایی(لطفی آذر)با اندکی تغییر